#حرارت_تاریخ

#بخش_دوم



🔷نقل است از مرحوم علامه امینی(ره) که امام حسین علیه اسلام هرچه داشت در راه خدا داد، خدا هم آنچه دارد به امام حسین علیه السلام عنایت کرده است، بیایئم ما هم هرچه داریم به امام حسین بدهیم.


🔷 شهید عباس بابایی از خلبانان دفاع مقدس هستند، ایشان اول محرم خدمت امام(ره) میرسد ومیگوید: آقا من این دهه‌ی محرم را از شما مرخصی میخواهم. چون نذر کرده ام گه اگر تهران بودم دهه اول محرم را در مجالس اهلبیت(علیهم السلام) حضور پیدا کنم و چایی بدهم وخدمت کنم، کفش زائران وعزادران را جفت کنم.

مرحوم امام فرموده بودند: به این #شرط به تو اجازه میدهم که مرا هم در این ثواب شریک کنی!


🔷علامه طباطبایی نیز در طول ۱۲ سالی که در نجف اشرف تشریف داشتند خیلی مقید به درس وبحث بودند.

هرگز درس را تعطیل نمیکردند. فقط ایام عزاداری عاشورا درس خود را تعطیل میکردند.


آیت الله میانجی نقل میکنند ایشان سال اولی که به نجف رفته بودند درس را تعطیل نکردند و دچار ناراحتی چشم شدند واحتمال دادند دلیل همین است....

از آن وقت به بعد هرسال روز عاشورا درس را تعطیل میکردند.



🔷مرحوم آیت الله کمپانی استاد آیت الله بهجت نیز مقید بودند در روضه های منزلشان خودشان پای سماور چایی باشند و می فرمودند اجازه بدهید خودم کفش های عزاداران را جفت کنم!


✔️ آری این همان #حرارتی است که رسول خدا فرمود از دل مومنین سرد نخواهد شد....


#عاشورای_حسینی

#محرم۱۴۴۰

____________________؛ 

#زیتون نشر مکتوبات

#حجت_الاسلام_محجوب 


https://eitaa.com/mahjoob_mostafa